lördag 7 mars 2009

När en man är riktigt förkyld..!

Den där gamla reklamen stämmer så jäkla bra i vårat hus. Daniel kommer nog att bli grymt förorättad av det här inlägget, men det måste ändå nämnas. Jag och barnen har varit förkylda i typ en vecka. Fyra, FYRA, sömnlösa nätter har jag haft för att jag hostat så fruktansvärt mycket. Nu har då alltså Daniel till slut också blivit sjuk. Och han är SJUK ska ni veta. Han har riktigt legat inför döden nu i tre dagar. Legat under täcket och skakat, frustat och stånkat (lät lite konstigt att han gjorde allt det där under täcket.. ;) ) När man frågat hur det är med honom har han bara stönat fram: Det gör sååååå ont. I hela kroppen.
Jag var ju bara tvungen att påpeka att han i så fall inte visste vad riktig smärta är, varvid han väser fram att jag inte behöver ta upp att jag fött barn - för det räknas inte!
Nåja, igår kände han sig tydligen tillräckligt frisk för att ta några öl och sedan panikhoppa in som DJ på Valdino, men då var jag tvungen att ringa hem honom klockan ett och åka upp på akuten med Molly som fått öroninflammation (varför blir barnen ALLTID sjuka på helgen?). Väl på akuten möts vi av en sköterska som säger: "Ja, vi har ju inga läkare här på nätterna så ni får komma tillbaka i morgon kl 09.00." Inga läkare på akuten?!?! Jag stod som ett frågetecken men det var ju bara att vända och åka hem. I med mer alvedon och så fick man sova en timme eller två. Upp igen och iväg till akuten, javisst hade hon öroniflammation, in till stan och hämta ut medicinen, och sen springa till jobbet 10 minuter för sen. Pust!
Så nu är jag som vanligt ganska färdig och hade bara tänkt slappa framför tv:n med lite chibba och lite karra (att jag skriver lite framfrö är bara för att det ska låta bättre för "lite" existerar inte i samma värld som chips och godis).
Ha d bra mina vänner!

4 kommentarer:

Karro sa...

Haha..visst är det synd om dom när dom är sjuka? :)
Med oss är det bra, två förkylda killar men det börjar gå över nu så det är skönt.
Hoppas ni får bli friska snart.
Ha det så bra så hörs vi!

Karro sa...

Föresten..angående spindelmannen bilden.
Det hela började med att vi hade en diskussion här hemma om vilken färg spindelmannen och fantomen hade på kläderna. Så vi googlade.. och... taadaaa..så dök den där bilden upp! :)
Så det var inte så perverst som det verkade :)

Anonym sa...

Haha... nja, jag vet inte om jag är så välstrukturerad, men vi ska iaf ge veckomatsedlarna ett försök.
Kan bli jobbigt att behöva spontanhandla vareviga dag när båda jobbar igen och har en liten mun som ska mättas i tid.
Vad ska ni äta i veckan då?
=)

Catta sa...

Men hjälp! Jag har helt missat att du har en ny blogg, förlåt! Lägger genast till dig i min blogglista. Kram C
PS Vi fick en vaniljkådis ;)