söndag 22 mars 2009

Älsklingar och häckmarodörer

Igår uppdaterade jag ingenting av förklarliga anledningar. Jag ville bara mysa med min älskling som äntligen har kommit hem! Han är ju hysteriskt flygrädd och det hade tyvärr inte gått så bra den här gången heller, så han fick åka tåg den sista biten istället för att flyga som han egentligen skulle ha gjort. Men det gjorde inte mig nåt för då kom han hem två timmar tidigare än tänkt. Så klockan 10.10 hämtade vi våran älskade/pappa i Älsvbyn. UNDERBART!!!!
Han hade haft en väldigt upplevelse och kände, flygrädsla till trots, att det ändå hade varit värt det. Just nu ligger han och snarkar som en liten gris, helt utmattad.

På tal om nåt helt annat; Vem kör skoter på nån annans gård? (Och speciellt inne på ett "kvarter") När vi kom hem igår hade någon kört in på vår infart, upp i snön, tagit en tur över vår relativt nya häck och ut på vägen igen.. Om häcken tagit skada blir jag vansinnig!
Hur som helst, vi stod ju och funderade på vilken idiot som tyckte det var ok och det dröjde inte länge innan vi fick svar. Jag hörde en skoter och kastade mig till köksfönstret. Mycket riktigt är den en snubbe (med hjälm) som kör in på infarten. Som tur är lyfter han blicken och ser hela vår familj stå och trycka näsorna mot fönstret, varvid han lägger i backen och vänder. På väg till baka stöter han på sin kompis (som väl tänkt ta samma sväng) så han skyndar sig att stänga av skotern och dra av sig hjälmen och tecknar lite diskret till vännen att det nog inte är nån bra idé. Denne slår då också av skotern, så nu sitter dessa två typ 5 meter från vårat hus på en liten gångväg och garvar. Skitkul. Undra om man kan anmäla folk för sånt här... (surkärringarna på jobbet verkar ha smittat av sig..)

Nåja, nu ska jag gå och väcka den snarkande pappan så han kommer och äter lite frukost med oss.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men dra!! Fy vad sur jag hade blivit, ni var ju riktigt behärskade som inte gick ut med ilskna steg (risken finns att jag inte skulle hålla mig i skinnet en sån gång)

Skönt att ha fått hem pappa i huset, njut av varann :)
Ha det!

Anonym sa...

Haha... du skulle ha rusat ut med brödkaveln i högsta hugg! =)

Ja, jag har börjat lite smått med målis, hade ju en gammal burk stående i skafferiet sen den atletiska träningstiden.
Men det vettefan om jag ids fortsätta, jag är ju hungrig hela eftermiddagen då, och då vräker jag i mig fika istället! =P

Anonym sa...

Visst är tanten härlig, den gamla gubben är inte heller helt fel :) Dessa är från Stämpelboden i Alingsås men vill du spara pengar så kan vi ordna en stämpelmara vid tillfälle då du stämplar av dom jag har, har en rejäl samling stämplar vid det här laget *tomt i börsen*

Kram