måndag 30 mars 2009

Kladdkakor och kladdungar


Ja som rubriken tyder på så har jag fått min beskärda del av både och! Provade baka en chokladtårta igår (recept från "Mersmak" eller vad den då heter, Coops egna tidning). Är definitivt inte bra på att baka på nåt sätt och den här tårtan blev ju inget undantag.. Fick inte bottnarna att stelna i mitten så där blev det bara nån kladdig sörja, men det var i och för sig också ganska gott ;) Jag tycker nog att den var aningens för chokladig (är det möjligt undrar ni?) så ska jag göra den igen så byter jag nog ut chokladmoussen som var i mot något annat. Typ hallonmousse eller passionsfruktsmousse. Nåt syrligt mot chokladen hade inte varit fel!
Den andra bilden föreställer då min yngsta dotter i all sin prakt. Detta är alltså vad som händer när man ska "jiiiiiiiiiiiitaaaa" (rita alltså) och mamma vänder ryggen till för att inte bränna köttbullarna.. Kan tilläggas att pennorna ÄR vattenfasta fastän Ikea påstår annat.
Jobbat tjejkvällen på torsdag så är det nån som har vägarna förbi så kom gärna in och säg hej för tjejkvällen brukar inte vara Dressmanns mest aktiva kväll ;)
Kram




2 kommentarer:

Vera.m.fl sa...

Du vet att man ska se det positiva i allt va?! ;) Så var glad att lillan verkar bli något talangfullt inom konstens genre. Tycker hon ser så färgglad ut att man själv blir glad (fast som mamma hade jag INTE blivit speciellt glad, det kan jag ju lova- även om hon ju är heeemskt söt *ler*)
Du är duktig som fått ihop en chokladkaka, den SER då väldigt god ut men då är jag ett chokladmonster oxå :)
Hade gärna kikat in på affärn på torsdag och hejat men jag ska oxå jobba och göra skäl för min lön så :(
Ha det gott!
Kram

Pernilla sa...

Kan säga att jag e USEL på att baka.. skulle göra en kladdkaka en gång.. å kladdig blev den.. då gästerna skulle skära i den så rann fyllningen ut ;) Tur man kan skratta åt sig själv :D
Nån tjejkväll blir det inte för min del.. Gjorde service på bilen igår.. å en massa rep kom till.. så där for mina tjejkvällspengar :(