måndag 9 mars 2009

Härmapa

Jag apar efter sPIKeSandra och delar med mig av vår veckomatsedel. Det tycker jag för övrigt att fler borde göra så man får lite bra tips!!!

Sön: Tacogratäng (nytt för mig, men gott blev det!)
Mån: Pastarullar (också nytt, också gott!)
Tis: Hemmagjorda köttbullar, potatis och sås
Ons: Soja & sambalkyckling m fullkornsris
Tors: Korv och hemmagjort mos
Fre: Lax och potatis
Lör: Kycklingwok

Blev ganska mycket med potatis men det är ju både billigt och gott så det gör inget!

Skulle egentligen behöva göra en till för nästa vecka och göra bort att handla för Daniel åker till Kina med jobbet på söndag så då blir jag själv en vecka. Fy vad trist... Och lite avundsjuk är jag att han ska få åka på en veckas nöjesresa till Kina och Japan. Jag vill också följa med :(

Nu ska här borstas tänder och nattas barn så nu måste jag sluta!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad kul att man kan ge andra lite matinspiration! =)
Jag är också så less på att jämt laga och äta samma mat, men nu har jag som sagt att jag ska testa MINST ett nytt recept varje vecka.
Denna veckans färsking är fredagens kyckling.

Å,kan du göra köttbullar!
Jag har aldrig lyckats med köttbullar, de rasar bara ihop och blir smul.

Pimmi sa...

Bra ide, själv har jag idetorka på matfronten. Känns som om vi bara äter korv och pannkaka. Hälsosamt värre, Ha det bra Kram Emma