tisdag 17 mars 2009

Sliten

Gamla tanter och gubbar ser jag gott om på dagarna men jag lovar att till och med dom som kommit dragandes med rullator sett piggare ut än jag känner mig idag. Molly har hostat HELA natten igen och sen klev vi upp 05.15. Vid halv tolv när jag skulle till jobbet var jag som färdig för sängen igen. Men iväg till jobbet bar det av efter jag dumpat sötnosarna på dagis. Tyvärr var vi bara två som jobbade idag (jäkla nedskärningar..) så när chefen gick på lunch blev det såklart rusningstrafik. 5 kunder som skulle ha hjälp samtidigt, springa ut på lagret och kolla storlekar, ta kassan och gud vet vad - allt på samma gång. Ingenting som heter mjukstart här inte! Men dagen nådde ändå sitt slut, till slut. Sen hämta barn på dagis (som tur är så har vi helt underbara dagisfröknar som ger tjejerna middag, som jag skickat med, när dom är till 18.00) tandborstning, pyjamasar, godnattsagor och sånger, äta middag själv framför "Halv åtta hos mig", och nu sitter jag här. Pust.
Men imorrn är jag ledig så då ska vi hälsa på min kära mamma under dagen och då har jag tänkt tigga till mig att få sova middag med Mira en stund. Det skulle vara sååååååååååå sköööööööööööönt!!! Sen ska jag bjuda syrran på middag - kycklingfilé och klyftpotatis (hemmagjord) och massor med beasås!
Nu ska jag lägga mig i sängen och glo på lite tv.
Kram på er alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa du, den som inte lider med dig, den har ingen empati i kroppen! Men du vet att det som inte dödar det härdar (klen tröst men....)
Ha en skön kväll utan att somna framför tv:n :) Jag ska krypa ner i lopplådan snart, nattjobb för Mattias igen *suckar högt*

Kram från en ensam till en annan

Catta sa...

Kämpa på tjejen! Du gör det riktigt bra. KRam