onsdag 25 mars 2009

Mitt HAT mot bilar

Har ju tidigare berättat om min lätta avsky mot bilar och deras reparationskostnader. Denna avsky har nu utvecklats till ett hat. Vi var och besiktade bilen i tisdags och ut kom en lista på inte mindre än 8 punkter som skulle åtgärdas. Iväg till verkstan och hem igen med beskedet att det hela skulle gå på 7000 kronor. Jättekul. Verkligen. Speciellt som vi hade in den förra veckan också och repade den för 2000. Så nästan 10 000 inom loppet av en vecka. Det känns verkligen toppen. HATA,HATA,HATA

Så, då fick jag ur mig lite aggressioner om det. Min nästa iakttagelse runt bilar rör snarare män. Hur kommer det sig att karlar alltid skyller på bilen om dom t.ex. får motorstopp? "Jävla bil" muttras det från förarsätet, även om jag nog kan sätta pengar på att bilen säkerligen inte orsakade motorstoppet alldeles på egen hand.. :)

Nu har jag skrivit klart om bilar, men gnället var det inte slut på. När vi hämtade Molly på dagis igår så berättade fröknarna att hon hade sprungit på toa och småskvättat (är det verkligen ett ord? Spela roll, det passar som beskrivning här) hela dagen. Sen hade hon kissat ner sig två gånger också. Så idag blir det bara att ringa tillbaka till barnmottagningen och hålla tummarna att vi inte behöver tillbaka till den ryska (eller vad hon nu var) läkaren. Låter verkligen som att jag har något emot läkare av utländsk härkomst och så är det inte, men det blir bara så jobbigt när man träffat en som man vet att man inte förstår och vice versa... Särskilt när det handlar om ens barn.. Så jag håller tummarna.

Ha en bra dag i den vackra men kalla vädret!

5 kommentarer:

Anonym sa...

usch å fy.. *tycker synd om* Det där med bilar å kostnader e INTE roligt.. Hoppas oxå det går bra hos fabbo doktorn idag ;)

Karro sa...

Vi har lyckats boka in besiktning på bägge bilarna + ett besök hos tandläkaren samma dag.
Det kan bli en dyr dag har jag en känsla av! *Suck*
Hoppa det går bra med Molly hos doktorn!
Ha det så bra så hörs vi!

Anonym sa...

Jäkla bajs-bilar!
Man får helt enkelt sälja bilen och GÅ istället =)
Vart bor ni förresten?
Har inte du nå "hemma hos"-bilder? =)

Ja, varför ska man tycka att man har rätt att unna sig varje gång man ätit en målis, eller gått en liten prommis?
I waal göudat!

Jag var förresten nyss ut och gick, men glömde såklart bort STaR, så det vette fan om man ngnsin kommer att ta sig dit. =P

Karolina sa...

Jag vet hur det är när man inte förstår läkarna, det är jättesvårt. Men det är DIN dotter Molly som ska få vård och då har du rätt att förstå läkaren så det är bara att fråga om och säga att du inte förstår henne. Detta är ju viktigt för att vården ska bli rätt, stå på dig och fråga, fråga, fråga, tillslut är det inte du som känner dig dummast utan läkaren och övriga runt om kanske inser att det måste tränas mera på det svenska språket.
Lycka till.
/Karolina

Vera.m.fl sa...

Jag kan lugnt och sakligt konstatera att du fått din del av otur för denna vecka ;)
Hoppas det löste sig för lilltjoffsan hos doktorn om det blev nån doktor.
Du behöver inte alls ha någon stämpel att erbjuda för avstämpling, det räcker gott med trevligt sällskap, en kaffetår och lite skitsnack så är jag jättenöjd.. Du kan stämpla och jag glo medan båda surrar (för kvinnor kan ju som bekant göra flera saker samtidigt ;))
Bar å hör å dä :)
Sköt om er!
Kram