söndag 15 mars 2009

Och då var man själv..

Ja, imorse bar det då av till the land far far away för min älskade. Jag grinade som en litet barn när han for och sen har jag gått med en klump i halsen hela dagen. Molly har tittat konstigt på mig och sagt -"men mamma, sen han kommer hem förstår du". Gullungen..
Helt sjukt att man kan sakna nån redan när man ser baken på taxibilen köra iväg längs gatan. Just nu känns det som att den här veckan är helt enormt låååååååååååååååång. Det som är nästan värst är att det tydligen ska vara väldigt dyrt att ringa hem från Kina (vilket betyder att vi kommit överens om att ringa - det gör han inte) och hans typ av telefon/abonnemang eller vad det då var funkar tydligen lite halvkackigt där (vilket med våran tur betyder: det funkar inte alls). Så jag är sjukt nervös att han inte ens kommer att kunna meddela sig att han kommit fram... Men det löser sig nog. Det gäller ju att tänka positivt nu!
Det ska bli väldigt spännande också att få sätta sig själv på prov lite grann och se hur man fixar det här med att vara "ensamstående tvåbarnsmorsa" i en veckas tid. Men jag gillar ju utmaningar så! Idag efter han hade farit hamnade jag som i nån slags trans och städade hysteriskt hela huset. Sen när jag var klar med det åkte vi till mina kära föräldrar och åt söndagsmiddag kött, potatiskroketter och beasås. MUMS!
Nu tänkte jag bara sitta här och driva lite tid på min bloggrunda men jag känner ett smärre abstinensbesvär för det är inte en jäkel som uppdaterat sen jag sist var in (beror detta på att folk uppdaterar för sällan eller att jag är in för ofta??! Vet ej, men jag gissar vilt på det senare!) Klockan åtta får jag nog lite beslutsångest för då krockar American Idol på tv400 med Vårt bröllop i era händer på 3:an.. Det blir nog att zappa vilt skulle jag tro. Jag är riktigt svag för de härliga uttagningarna i Idol även om jag typ dör av skam och lätt ligger i riskkzonen för att få ett fågelbo byggt i käften eftersom jag spenderar en timme med hakan hängandes i golvet. Men då var det ju det här med bröllop också.. jag måste ju börja planera på allvar snart och lite inspiration är ju aldrig fel. Sen skulle det kännas som att jag var helt obrydd om vårt bröllop om jag bara struntade i det här programmet. Man borde väl vilja kasta sig över såna här program när man är i giftastagen själv..? Men som sagt; jag är ju en sucker för American Idol så..
Shit vilket långt inlägg det blev. Kankse skulle fundera på att skriva en novell istället.

Nåja mina vänner, är det nån som har tråkigt nån dag så vet ni ju var ni hittar en ensam själ som har ännu tråkigare!
Pöss å kram

2 kommentarer:

Karro sa...

Åh va trist att han har åkt iväg...eller ja kul för han förstås men.. Ja du förstår hur jag menar!
Jo jag kommer på tjejkvällen. Hörde av Ida att det nog blev hos dig, det blir ju perfekt!
Vi får höras! Jag är helt matt nu efter en helg i Ö-vik.

Karolina sa...

Du fixar detta med att vara själv, finns liksom inget annat alternativ :) du kommer se att när dagarna har passerat så kommer du nog tycka att oj vad fort det har gått. Passa på att scrappa lite för nu har du ingen karl som vill att ni ska umgås på kvällarna :)
Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera i bloggen men annars brukar jag tycka som du, att folk uppdaterar för sällan :)
Ha nu en bra vecka och lycka till :)
/Karolina