måndag 16 mars 2009

Men vad i hela....

Ja, vad i hela *svordom, svordom*? Min start som ensamstående blev visst inte riktigt som jag tänkt mig. För att dra det hela mycket kortfattat: Bilen har gått sönder och Molly har fått urinvägsinfektion. Bilproblemet har vi löst genom att jag fått låna mamma och pappas bil i alla fall till på torsdag då våran ska in på rep och vi automatiskt blir 3000 kr fattigare. Vad fasen ska det kosta så mycket att repa en bil för?! Det är ju helt sjukt ju! Molly och jag har varit på lasarettet i två timmar idag. Riktigt jobbigt och tyvärr var det en rysk (eller nåt) läkare och jag tror då inte vi kom fram till nå vettigt. Känns inte så bra för nån medicin fick vi inte och Molly vill fortfarande inte kissa för att det gör ont. Ringer nog BVC om det inte ger med sig. Då får dom tycka att jag är en hysterisk morsa om dom vill.
Min första natt själv var heller ingen höjdare. Gick och la mig halv elva och precis när jag höll på att somna vaknade Mira och skrek hysteriskt efter pappa. Fick ont i hjärtat och tog över henne till vårat rum. Sen började Molly hosta som en tok så till slut gick jag upp och gav henne vatten. Det hjälpte så klart inte utan hon fortsatte hosta. Jag bestämde mig för att ta över henne också till våran säng men när jag lyfte upp henne märkte jag att hon kissat så mycket i blöjan (förmodligen för att hon håller sig på dagarna) så det läkt ut över hela henne och hela sängen. Så det var bara av med pyjamasen, tvätta av henne och på med ny blöja och pyjis. Under den här tiden har ju Mira så klart börjat undra vad som händer så hon kommer traskandes. Tillbaka till sovrummet med båda barnen, pallar upp Molly med kuddar mot hostan. Hjälpte inte heller... Upp och gjorde honungsthé och brände mig på ett finger när jag skulle kolla om det var lagom varmt. Det var det INTE. I med kallvatten och tillbaka till Molly. Hjälpte det? Nej. Låg och övervägde om jag skulle ge henne en dos Mollipect men var lite tveksam för att jag vet att hostan tillfälligt kan bli värre. Men vad gör man när ens barn ligger och hostar tills hon spyr? Jag chansade och hjälpte det? Ja faktiskt! Så då fick vi äntligen somna. Sen valde mina barn att stiga upp klockan05.30 och då hade jag kunnat sälja min själv till, ja i princip vem som helst bara för att få sova en liten, liten stund till. Men det går ju inte så det var bara att stiga upp. Om jag är trött nu? Ja.
Nu ska jag vila mina ömma fötter framför tv.n en stund och sen blir det nog en tidig kväll.
Gonatt på er.

6 kommentarer:

Karolina sa...

Ja du,*suck* det är ju så att man vill skratta av förtvivlan :) men fortsättningen av veckan kanske blir bättre *hoppas, hoppas, hoppas*
Ge mycket att dricka men inte sött, bakterier gillar nämligen sötsaker, citron kan också fungera, däremot kanske lite svårt att få i barn det :) Lite gamla husmodersknep:)
Lycka till med resten av dagarna.
/Karolina

Vera.m.fl sa...

Det lät som en rivstart för dig och barnen!
Och så typiskt att bilen pajjar precis vid fel tillfälle (fast det är väl snarare en regel än undantag)
Håller tummen för en bättre fortsättning på eran vecka!/ Vera

Anonym sa...

å hejbara!
Jag blir så otroligt imponerad av flerbarnsföräldrar som överhuvudtaget får saker och ting att gå runt, och dessutom om man är själv!
Du är ju skitduktig! =)

Anonym sa...

Haha.. eller de som säger "ett äppel"! =)
Hahaha.. det är så kul att reta de som inte kan prata rent! =)

Anonym sa...

Hmm.. vet inte om man svarar på en kommentar genom att skriva en ny men jag gör så just nu iaf :) Du får jättegärna länka till min sida! Som ett eko skickar jag frågan tillbaka till dig (och berätta hur man svarar på kommentarer OM jag nu gör fel *s*)

Karro sa...

Men alltså vilken start på veckan. Men nu kan det ju knappast bli värre? Och på fredag så kommer ju vi och då ska vi ha skoj!! :)