onsdag 11 mars 2009

Lite gnäll..

När jag väntade Mira så hade jag en jäkla massa problem. Ett av dom var foglossning av den svårare typen. Satt i rullstol den sista månaden. Efter förlossningen blev det väldigt mycket bättre, men nu sen jag börjat jobba och står så mycket utan nån chans att sätta mig ner och vila så har det blivit mycket sämre igen. Det gör riktigt, riktigt ont och man blir så orkeslös. Sen har jag väldigt svårt att sova också för det gör ont att ligga. Så, då har jag gnällt lite om det - skönt!
I övrigt rullar vardagen på som vanligt. Börjar komma in i det här med att lämna på dagis, jobba, hämta, laga mat, sova, osv. Väldigt glamouröst! :)
Daniels resa närmar sig med stormsteg och jag har separationsångest av det svårare slaget. Sen har man blivit så nojig sen man fick barn också, jag kan liksom inte låta bli att "tänka om". Tänk om planet kraschar, tänk om det händer nån naturkatastrof, tänk om det kommer nån galning och mördar honom... Vad skulle vi ta oss till då? Usch..hemskt att ens tänka så men jag kan inte låta bli. Jag vill inte att han ska åka samtidigt som jag så klart unnar honom den här upplevelsen med hela mitt hjärta. Tufft läge eller hur?! :)
Nu ska jag gå och koka lite ris till middagen.
Höres å synes!

2 kommentarer:

Karolina sa...

Usch, låter inte alls kul med sviter efter foglossning. Försök placera ut några "osynliga" pallar runt om i butiken och sätt dig en stund då och då med ett STORT leende på läpparna, jag lovar ingen kund kommer tycka det är konstigt för dom får ju hjälp så fort du ser dom :)
Vilken upplevelse att få åka till Kina/Japan, han kommer säkert äta mycket ris så tur är väl att ni laddar med potatis i veckan då. Har en kompis som befinner sig i Japan nu och att äta ute är visst riktigt dyrt så ju billigare på hemmaplan desto bättre. Tack för tipset med alla maträtter för här blir det som hos Emma, mest korv och pannkaka.
Blev visst en hel roman av det här inlägget :)
/Karolina

Catta sa...

Det där tuffa läget tror jag dom flesta som älskar någon har haft, inte minst er med barn! Han förstår säkert ditt dilemma. Hoppas du blir bättre med "foglossningen". Var är det du jobbar? Kram