torsdag 12 mars 2009

Småbarnsförälder


Ja i natt har det verkligen känts så. Nästan som att man hade bebis igen. Mira har tjorvat typ hela natten. Vaknade vid ett och var hysterisk så jag tog över henne till oss. Då hade hon plötsligt fått för sig att det var morgon eller nåt för sova skulle hon då inte. Efter en dryg timme började hon gnälla om "djicka" (dricka alltså) så jag hämtade vatten och hon drack. Sen fortsatte hon tjorva och sova om vartann hela natten tills hon till slut bestämde att vi skulle stiga upp kl 06.00. Och inte ska ni tro att pappan som snarkat genom det mesta av tjorvet tyckte att han skulle stiga upp, för det gjorde han ju igår. Att jag sen påpekade att jag ska ha hand om dom helt själv hela nästa vecka när han är på semester gick inte heller hem.. Så det var bara att dra en djup suck och pallra sig upp. Så jag gissar att det här kommer att bli en låååååång dag! :)

Men han är ändå inte så dum att ha den här blivande maken of mine. Igår kom han hem med ett paket till mig - ett par nya svarta jeans och en klänning/tunika hade jag tydligen gjort mig förtjänt av. Inte helt fel! (Vet fortfarande inte hur man gör för att få bilden på rätt ställe i texten, den hamnar alltid högst upp. Nån som kan berätta hur man gör?)

2 kommentarer:

Karro sa...

Wow! Inte illa att få en sån present :)
Angående bilden så klickar du bara på den och drar ner den dit du önskar i texten.
Visst är det underbart när dom små bestämmer sig för att det är morgon på tok för tidigt. Vi hade en sån dag idag...
Bevis för detta är att jag redan har hunnit tvätta och städa halva huset och klockan har inte ens slagit åtta.
Man blir då effektiv i alla fall :)

Anonym sa...

Jag använder mineraler från mine minerals.se, det är inte lika dyrt, men jag gillar verkligen de!
Har testat i.d, men jag vet inte om jag tycker att det är så mkt bättre.