tisdag 17 februari 2009

Nääääää...

Fick ganska fort förklaringen på varför jag var så trött igår. Både jag och Daniel gick och la oss så fort barnen somnat, glodde lite på tv för att sedan släcka och sova typ fem i nio. Tio över nio får jag rusa iväg till toan i vild panik. Jodå magsjukan harde drabbat även denna familj. Jag, Daniel och Molly har legat hela natten och spytt. Fruktansvärt att höra sitt lilla barn skrika "Jag vill inte kräkas mamma" gång på gång utan att kunna göra nåt.. Sen tyckte hon att vi skulle åka till sjukhuset (det var där vi hamnade, med dropp, sist hon hade magsjuka) och det hjälpte ju inte min oro direkt. Hur som helst så fick jag ju inte en så lång karriär på jobbet den här omgången men jag får väl ta nya friska tag på fredag när jag är schemalagt nästa gång. Nu ska jag försöka äta en risifrutti. Får väl se om det går.
Må så bra - bättre än ja´!

4 kommentarer:

Karolina sa...

Usch och fy, är ju inte sååå kul med denna vinterkräksjuka, men det är bara att lida igenom den finns inte så mycket annat. Har Ni vätskeersättning hemma så häll i er det för det brukar göra susen :)
/Karolina

Karro sa...

Nä men usch.. Så ni slapp inte heller!
Jag har faktiskt klarat mig än (peppar peppar) från magsjukan men däremot är jag nog drabbad av alla förkylningsbaciller som existerar denna vinter.
Hoppas alla är friska så att vi ses på lördag.
Ha det så bra, krya på er och hälsa familjen

Anonym sa...

Äntligen!! Som Gert brukar säga. Har sökt med ljus och lykta i cyberspace efter dig och nu hittade jag dig! Måste ju hålla mig uppdaterad om vad du gör. Min dagliga bloggrunda som jag gör och du hamnar ju givetvis där. Nu skriker Loppan men vi hörs och ses! Auf wiedersehn!

Pimmi sa...

Stackars, stackars stackars er!! Har haft det nyss själv också. Men det måste ju ändå va värre när ens små barn har det. Då ska man må dåligt i dubbel bemärkeslse. Hoppas ni kryar på er, Kram Emma