onsdag 25 februari 2009

I väntans tider

Och innan gratulationerna börjar ramla in så säger jag: -Nej, inte den typen av väntans tider.
Det är väl snarare ett desperat försök att peppa mig själv lite inför helgens bravader. Vi ska nämligen ha barnvakt och passa på att fara på fest. Låter ju jättekul eller hur? En massa folk som jag dessutom inte träffat på länge, barnfritt, få piffa till sig lite. Det låter ju så kul. Så varför känner jag mig inte peppad då..? Kan det vara att det händer så sällan att man rentav glömt hur det känns? Nåja, jag hoppas väl att syrran lyckas pigga upp mig och få mig i rätt stämning när vi träffas ikväll. Daniel är väl inte riktigt peppande på det sätt jag behöver, hans teori om det hela är helt enkelt att jag blivit gammal och tråkig (mycket märkligt med tanke på att han fortfarande är tre år äldre än mig. Men han kan nog aldrig bli gammal och tråkig, eller..? ;) ) Är man gammal och tråkig för att man hellre sitter hemma och äter chips å kollar på tv? Hahaha! Nej, riktigt så här illa är det väl inte, men jag har däremot insett att alla mina kläder på något ytterst underligt sätt har krympt. Bara helt mystiskt så där över en natt eller så. Nån mer som varit med om detta? :) Så mitt stora problem är att jag verkligen inte har nånting att ha på mig. Och att gå naken känns inte som nåt alternativ. Man kan ju ramla i en snödriva och då blir jag aldrig hittad igen eftersom min hudfärg går ton i ton med snön. Folk kommer bara att undra vad det är för peruk som ligger där i snön eftersom håret är det enda som kommer att synas.. Oj, nu avvek jag nog lite från ämnet, men i alla fall: Kläder att ha på mig på lördag finns INTE. Och pengar att köpa nya för finns INTE. Så vad gör man då? Tips mottages tacksamt.
Nä, nu ska jag gå och göra mig färdig för att åka på jobbet. Jobbar 13-18 idag. Riktigt uselt pass. Så är det nån som har svängarna förbi på stan så kom in och säg hej!
Ha det bra i det vackra vädret!

Inga kommentarer: