torsdag 12 februari 2009

27 minus och betalningspåminnelse..

Ja, det är exakt lika positivt som det låter. Vaknar tröttare än nånsin, om nu det är möjligt, och inser att det är 27 minus ute..27 minus. Hur fasen kan vi bo här frivilligt frågar jag mig då. Det är fint med snö, visst, så långt kan jag sträcka mig men så jäkla kallt att man i princip börjar rman röra sig i slowmotion för att kroppen sakta fryser till is - det är inte ok! Nåja, man får väl vara glad att man kan vara inomhus med gott samvete i alla fall. Var precis och hämtade i posten (gångturen till postlådan får väl räknas som dagens motion va?) och tror ni inte att vi har fått en betalningspåminnelse på stortjejens dagisfoton? Sånt där kan liksom gräma mig sönder och samman för jag är annars väldigt duktig på att komma ihåg att betala våra räkningar. Det här var dessutom en sån där otrevlig jädra påminnelse som väldigt tydligt måste berätta att ärendet minsann "går till inkasso" om man inte betalar. Som att man är värsta skurken för att man, som virrig småbarnsförälder, råkat tappa bort en räkning nånstans på vägen.. Sen, bara för att göra det ännu lite värre, så föll en rabatt på 250 spänn bort i och med att vi glömt en inbetalning vilket innebär att en räkning som det bara var typ 50 kronor kvar att betala på numer är på 350 kronor. *Arg*?-jajemän! Men jag får skylla mig själv.
Nu ska jag försöka skriva om nåt mer positivt istället (vill ju inte att folk ska bli deprimerade och självdestruktiva av att läsa min blogg..) Ikväll ska jag till syrran. Vi försöker träffas en gång i veckan, så jag ska få komma hemmifrån en sväng och så att man hinner snacka lite skit. Idag är det min tur att bjuda på mat, tacos blir det. Inte originellt - men herregud så gott! Jag längtar riktigt mycket.
Nu ska jag städa lite grann. Såg just en dammråtta springa förbi så jag måste nog fram med dammsugaren en sväng..
Ses å hörs!

5 kommentarer:

Karolina sa...

Jasså det var hit du hade tagit vägen. Jag var in på din blogg igår via min länkning och då var bloggen borttagen? Men nu ska jag lägga till denna till min lista istället :)
Lycka till med att börja om och jobba, en omställning och kanske lite slitit till en början innan man hittat rutinerna men nog är det ju lite kul att kunna vara något annat än bara mamma på dagarna :)
/Karolina

Karro sa...

Va kul att du har kommit igång med en ny blogg! Visst är det surt när man får betalningspåminnelse när man vet att man är så noga jämt med att betala alla räkningar!?
Man känner sig som du säger som värsta skurken...
Hoppas att allt är bra med er! Vi får höras snart tycker jag!!

Anonym sa...

Tack!
Nja... SÅ huslig är jag inte,
men jag är duktig på att påpeka när jag väl gör ngt husligt! =)
Kul att hitta din blogg också,
jag är ju lite smått bloggberoende! =)
Vad fina scrappingprylar du har gjort,
jag är så avundsjuk på alla som har kreativitet att göra sånna saker!
Ha det bra!

Karro sa...

Ni kan minsann vara hemliga ni oxå märker vi :)
GRATTIS! Så roligt!!
Vi måste höras mer om detta snart..

Pimmi sa...

Hallåjsan. Ett inlägg till nu börjar det likna nått. Ingen rolig post ni verkar få där inne i stan. Flytta ut på landet vetja, där får man mycke trevligare post ;) Tusen Kramar från mig.