måndag 15 mars 2010

Måndag...

Inte kul med måndag när man bara varit ledig en dag hela familjen. Det känns ju inte direkt som man hunnit ha helg... Vi försökte då i alla fall ta tillvara på gårdagens fina väder och var ute några timmar här på gården. Vi skottade bland annat fram halva altanen, som hade hela vinterns snömängd på sig plus allt takras! Det var inte lätt vill jag lova. Men vi lyckades skotta fram till altandörren i alla fall så nu behöver man inte pulsa genom all snö runt halva huset för att kunna sitta i solen på altanen en stund i alla fall! Vårat mål med skottningen var utrsprungligen att kunna ta fram klotgrillen och grilla lita. Fick så mycket vårkänslor av solen och takdroppet. Men tyvärr fick vi skippa den idén då vi, efter allt skottande, kom på att klotgrillen stod under precis lika mycket snö fast på andra sidan huset....
Så det fick bli tacorester från lördagen tillsammans med allra käraste syster istället. Inte helt fel det heller! Sen skulle vi se film men både jag och syrran somnade så det blev en ganska tidig kväll kan man säga.
Idag är det en heldag på jobbet som gäller och sen ska jag försöka pallra mig iväg på Box. Har fått en lättare inflammation i vänsteraxeln så jag vet inte hur det ska gå, men jag kan ju försöka göra allt utom just det som ska göras med vänstern...eller nåt... :)
Nu ska jag gå och göra barnen redo för dagis. Hörs och syns!

Inga kommentarer: