onsdag 10 mars 2010

Beach 2010!!!

Jag har börjat träna. För er som inte känner mig så bra så låter detta kanske inte det minsta konstigt, men då kan jag berätta att det är det! Jag har väl typ varit den största tränings-/idrottsmotståndaren ever. Ärrad av min barndoms gymnastiklektioner, som jag delade med en klass full av sportgalningar, så har jag spenderat livet med att mer eller mindre tycka väldigt illa om folk i allmänhet som försöker trycka upp sin hurtighet i ansiktet på en. Men nu har jag alltså bestämt mig för att ta tag i graviditetshullet. Har fått sällskap av min arbetskompis Madde och vi har hittat tre pass i veckan som vi går på.
På måndagar är det Box som gäller. Jättekul och jättejobbigt. Skönt att få ur sig lite aggressioner under kontrollerade former :) Ledaren håller sig till att springa runt och skrika -ÖKA, ÖKA!!! eller TEMPO!!! Och det är bara positivt.
På onsdagar är det Styrkemix. Det är väl precis på gränsen till vad jag klarar av gällande överhurtiga ledare som gör små spontana rop efter varje rörelse och med jämna mellanrum kommenterar hur duktiga vi är och hur snygga (eller hur?!!!!) vi är. Men själva styrkedelen av det här passet är roligt i alla fall. Aerobicsdelen klarar jag mig utan (eller rättare sagt, min koordination räcker inte till så jag känner mig bara fånig när jag inte ens klarar steg som 70-åriga tanter lätt dansar med i..)
På torsdagar är det Afro Power Dance. Det har jag faktiskt inte hunnit prova än men Madde tyckte det var svinkul så jag ser fram emot att prova imorrn.

Så nu hoppas jag verkligen att det här ska funka så jag slipper känna magen ligga i knät varje gång jag sitter...

1 kommentar:

Vera.m.fl sa...

Haha.. det där med att ha en mage liggandes i knät varje gång man sitter ner... det känner jag igen :) Jag har oxå en sån oönskat barlast som jag dras med, men jag är inte lika duktig som du. Här är det fortfarande akutläge, jag är hårt drabbad av latmasken och har inte lyckats bota åkomman än!

Ska dock försöka ta mig i kragen och åtminstone börja promenera regelbundet- hårdare träning kommer att ta kål på både masken och mig!

Ha det gott :)
KRAM