torsdag 19 november 2009

Sprutor och chokladkaka

Jag har på sistone fått upp ett litet scrapparsug igen och det första projektet blev denna chokladkaka till min allra bästaste mamma som alltid, alltid ställer upp för alla andra oavsett om hon egentligen inte orkar (hon har fibromyalgi). Som vanligt vill man ju "bortförklara" och säga att den var finare i verkligheten och det var den faktiskt...

Idag mår vi väl lite sisådär. Hade "turen" att det fanns lite vaccin över (eller nåt?) när vi skulle vaccinera Mira igår kväll och då fick jag och Daniel oss också en omgång. Daniel mår riktigt dåligt och Mira har mått dåligt idag (dom ringde från dagis så jag fick fara och hämta henne tidigare). Tur att nån i den här familjen är av starkt virke (läs: jag såklart ;) )

Igår kväll efter vaccineringarna var jag på städparty hos Lisa. Grejerna verkade superbra och jag grämde mig som fasiken att jag inte hade råd att köpa i alla fall kökskitet. Men 599 pix så här strax innan jul kändes lite saftigt. Men oj vad jag hade velat ge mig på både min ugn och min fläktkåpa med dom där grejerna... Men om jag är riktigt, riktigt snäll så kanske jag kan få låna Lisas.. (?)

Helgen som väntar ska bli riktigt trevlig. Imorrn ska vi äntligen hinna umgås med goda vänner som vi träffas alldeles, alldeles för sällan. På lördag ska vi till Luleå och kolla på en släpvagn som vi ev. ska köpa tillsammans med mamma och pappa (vuxenpoäng-yes), sen hade vi tänkt göra bort att köpa lite julklappar. Vi jobbar ju liksom i en bransch där vi har som allra mest att göra ju närmare jul man kommer så vi tänkte vara lite smarta i år och slippa hetsa runt på nån lunch då man egentligen skulle behöva bara sitta och ta det lugnt en stund.
Jag och Lisa hade även tänkt hinna sitta och scrappa en stund och jag hoppas, hoppas verkligen att vi hinner.
Jag och Daniel är lediga måndag tillsammans också så det blir en riktigt lång helg den här gången. Skönt. På måndag ska vi i alla fall på utvecklingssamtal på dagis och sen hade vi tänkt hinna in på resebyrån för att kika efter nån eventuell bröllopsresa. På kvällen ska jag och Lisa på bio och se "New Moon" (Twilight 2). Oj så mycket skoj!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hey! Varför hörde du inte av dej om du behövde hjälp med att sköta man och barn så du själv hade kunnar jobba? ;)/Kram från mamsen