lördag 28 november 2009

snörvel

host. snyyyt, snörvel. Ja jag har blivit förkyld. Skulle väl hoppas på att det inte är svininflensan för då ska jag då inte rekommendera nån att ta sprutan..
Nä, men förkyld är jag då i alla fall. Och ensam, som jag allt som oftast är på lördagskvällarna. Men lite mysigt är det i alla fall för förkylningen till trots så har jag hunnit få upp lite stjärnor i fönstrena i alla fall. Ligger under täcket och surar lite för att jag har hittat min drömjulklapp som jag nog tyvärr verkar få klara mig utan :( Såg en annons där dom säljer två (jag behöver iofs bara en) supersöta mopsvalpar och jag dog nästan. Daniel är ju verkligen ingen djurvän medan djur är mitt största intresse, så efter några misslyckade försök med diverse katter och en schäfer så har vi kommit överens om att en LITEN hund kanske skulle vara välkommen då... Och så dök dom upp där i tidningen, precis just nu... Men Daniel tycker vi ska vänta till sommaren då man kanske har lite mer tid, vilket i och för sig stämmer, men oj vad det var lockande att ringa på annonsen ändå..
Det har som alltid varit en sån här töntig dröm som jag har haft att få öppna ett paket och så sitter det en liten hundvalp där i. (Vet inte hur bra en valp mår av att sitta i ett paket, men det funkar ju på film i alla fall *hahahaha*)
Nåja, nog om detta. I övrigt knallar livet på ungefär som vanligt. Det blir ju lite mer jobb än vanligt nu i december och det är ju bra. Envis som jag är så jobbar jag ju fastän jag är sjuk nu bara för att jag har chansen att tjäna lite extrapengar men det återstår ju att se hur länge det funkar..
Nu ska jag dra upp täcket under hakan och se Robinson fast jag tycker det var skitdåligt. Imorrn blir det jobb medan andra får gå på skyltsöndag med sina familjer.. blä.

2 kommentarer:

Kicki sa...

Åh, du har så rätt.. Hunden i paketet ÄR bästa julklappen ever! Önska riktigt riktigt hårt så kanske it comes true! :D

Anneli sa...

Tack! Roligt att jag lyckades förmedla vad jag känner. Det är ju så svårt att sätta ord på så starka känslor. Kärleken går liksom bortom orden, du vet.

Hur är läget med er då? Jag vet inte om jag har skrev det eller bara tänkte det, men OJOJ så himla fina ni var på ert bröllop. Grattis!

Kramar/Anneli