måndag 10 augusti 2009

Jag "boar"!

Ja, så är det. Jag boar värre än värsta höggravida förstagågnsmorsan. Har fått ett helt galet il och röjer som aldrig förr. Ja, jag slänger till och med bort saker! Vi har ju ett relativt litet boende och med jämna mellanrum drabbas jag av ett syndrom som heter instängdhet och det enda som brukar råda bot på detta tillstånd är helt enkelt att RÖJA! Tror även att jag har lite "sistaveckanpåsemestern"-ångest, ni vet då man sakta inser att man har gjort absolut ingen nytta på alla de veckor man har varit ledig. Men man har i alla fall varit just ledig..
Bröllopet närmar ju sig som sagt också med stormsteg och även om det mesta ju är löst så får jag ibland vågor av panik som bara sköjer över mig. Tänk om jag glömt/glömmer nåt jättejätteviktigt. Vad gör jag då?!!!
Var hos mamma idag och provade klänningen som hon så snällt ska sy om åt mig. Just den jag ville ha fanns bara kvar i strl 34 och nej mina vänner, riktigt så liten är jag inte. Men det fanns lite grann att ta ut av i sidorna så det löste sig ändå. Sen var jag inte riktigt nöjd med "ringningen" (om man nu kan säga så om en klänning i tubtoppsmodell..) Men det fixar såklart min supermorsa också! Bra att jag har henne.
Nu ska jag fortsätta slita mitt hår kring den eländiga presentationen av gästerna som ska finnas med i "häftet". Fick i ett svagt ögonblick för mig att jag skulle rimma och det är inte så bara att rimma om närmare 70 pers... Men nu har jag bara ett fåtal kvar och känner mig lite stressad för jag hade lovar värdparen att jag skulle vara klar redan förra veckan... (förlåt Karro och Ida) SÅ idag SKA jag bli klar..hoppas jag...
Ha det bra!

2 kommentarer:

Pimmi sa...

Åhh skulle behöva lite av din boaenergi, skulle verkligen behöva kasta lite eller rättare sagt massor!! Hoppas det går bra med bröllopet det ska då bli så roligt, och huvudsaken ni kommer ihåg att komma dit och säger ja till varandra då fixar sig nog resten ;) Jag kan dock förstå din panik emellanåt, den får nog alla. Kramisar från mig

Karro sa...

Oj.. kan du inte skicka över lite av din energi hit?
Här ser det ut som en knarkarkvart och jag är inte det minsta sugen på att göra nåt åt det...
Jag förstår precis hur du känner det inför bröllopet. Det är mycket som ska tänkas på. Men jag lovar att när dagen väl kommer så släpper man allt och bara njuter :)