onsdag 1 december 2010

December

Då var det första december då. Hoppas maken hinner hem möte i Umeå så vi kan se julkalendern tillsammans ikväll, hela familjen. Vi är barnsligt förtjusta. Mer än barnen skulle jag tro.. Hoppas den ger lite julstämning i år, har varit lite si och så med det de senaste åren. Är ledig idag och var ledig igår. Känns skönt samtidigt som jag blir lite rastlös. Skulle önska att jag var en sån där supermamma som kunde göra en massa när jag var ledig fast jag är själv med två barn. Men jag tycker det är lite besvärligt.. Gjorde ett tappert försök igår som faktiskt gick över all förväntan. Jag och barnen skulle köpa lite pyssel på Rima så när vi skjutsade Daniel på jobbet stannade vi kvar där en timme för att vänta på att stan skulle öppna. Sen traskade vi ner till Rima bara för att inse att dom inte öppnar förrän 11.. Typiskt. Barnen blev besvikna så jag bestämde att vi skulle gå och fika medan vi väntade. Detta vi gjorde och när det var klart gick vi på både HM och Cubus och fyndade lite julklappar. Sen hade Rima öppnat. Köpte lite pyssel och åkte hem. Sen pysslade vi på halva dagen och jag kände mig duktig!
Idag har vi inga planer och jag blir på en gång rastlös. Hade behövt storhandla men jag vet inte riktigt om jag känner mig redo för den utmaningen just nu *haha*. Att storhandla med två barn, som inte åker kundvagn kan bli lite svettigt. Men vi får se. Nånting måste vi ju hitta på!

1 kommentar:

Karro sa...

Va kul att du är igång med ditt bloggande igen!
Låter ju jättemysigt att få va hemma och pyssla med barnen! Inte behöver man flänga runt och göra en massa saker för att vara en "supermorsa".
Att du köpte pyssel och pysslade med dina barn var säkert väldigt uppskattat!
Tror det är många mammor som aldrig skulle ta sig tid till det med sina barn.

Kram /Karro